
CONTINUED FROM FRONT P1
The government has accepted some 

changes, such as delaying the reform 
of teacher training, and maintaining 
the status of university teachers. The 
head of the Conference of University 
Presidents, Lionel Collet, thought this 
would be enough to resume classes, 
which turned out to be too optimistic.

In some places, radical leftist stu-
dents are still stopping people from 
going to class. With the exam season 
approaching, radical strikers have 
also claimed that all students should 
automatically get their diplomas, so 
as not to suffer for having given so-
call protection to the French educa-
tional system.

Coincidentally, in the context of 
this violence, a survey published by 
the French Institute of Public Opin-
ion (IFOP) shows that 30 percent 
of French respondents understand 
and approve of such radical actions. 
This includes the phenomenon of so-
called “boss-napping,” a neologism 
referring to the growing tendency of 
employees in difficult situations to 
make their case heard by sequestrat-
ing their manager. The past few weeks 
have seen half a dozen such cases 
in France, including one in which 
François-Henri Pinault, CEO of 
luxury group PPR, was blockaded 
for hours by angry employees.

THE WORLD The Epoch Times

April 9 - 15, 2009

P4

Court freezes U.S. 
assets of ‘Chinese 
Warren Buffett’
By JASON LOFTUS
Epoch Times Staff

The U.S. assets of Canadian in-
vestor Weizhen Tang have been fro-
zen amid claims from the Securities 
and Exchange Commission (SEC) 
that he was running a multi-mil-
lion dollar Ponzi scheme targeting 
Chinese-Americans, the SEC an-
nounced Monday.

A U.S. district court in northern 
Texas ordered the emergency freeze 
after the SEC filed its complaint on 
Friday. The order applies to Tang, 
four Canadian companies, and five 
U.S. entities including Texas-based 
WinWin Capital Management LLC 
and J.O.R. & Associates LLC.

Tang and his Canadian com-
panies are already subject to a 
cease-trade order in Canada where 
authorities are investigating allega-
tions of fraud.

Tang has largely avoided speak-
ing with the press in recent weeks, 
but he was reached Monday evening 
by The Epoch Times.

“I know about this,” Tang said of 
the U.S. action against him.” They 
wanted to sue me, and they did. 
What can I do?”

Tang said he had retained legal 
counsel in the U.S. and directed 
further inquiries to his lawyer.

The Epoch Times was unable to 
locate Tang’s U.S. lawyer and his 
Canadian lawyer did not respond 
by press time.

His Canadian lawyer has said 
Tang is cooperating with the On-
tario Securities Commission in its 
investigation in Canada.

Last week, The Epoch Times 
profiled the rise and fall of the flam-
boyant Mr. Tang, a self-described 
‘Chinese Warren Buffett’, who 
boasted one-percent-per-week re-
turns and was a leading advocate 
for Beijing’s views in Toronto’s Chi-
nese community.

According to the SEC filing, 
Tang raised $17.3 million from in-
vestors in Texas and California, 
nearly $9.6 million of which is now 
unaccounted for.

Tang is alleged to have attracted 

between $50 million and $75 million 
from over 200 investors in the U.S., 
Canada, and Mainland China.

According to the SEC, Tang ad-
mitted to using the funds gained 
from new investors, mainly Chi-
nese-Americans in the southern 
U.S., to pay old ones in a phone 
call with investors on March 6. The 
practice is known as a Ponzi scheme 
and is illegal.

Tang also admitted hiding losses 
of $15 million in 2006 and 2007 
and faking investors’ profits to en-
courage more investment, the SEC 
charges.

The self-described investment 
“king” has admitted to erring in 
his work, but denies defrauding in-
vestors or profiting personally from 
any scheme.

“I am not like Ponzi or Mad-
off, because even my car is a leased 
one,” he wrote in a letter to inves-
tors posted on the Weizhen Tang 
Corporation website Monday.

But Tang continued to solicit 
funds from investors even as the 
storm of controversy surrounded 
him in recent weeks, the SEC said, 
citing email correspondence with 
investors.

Tang reportedly told investors 
over the last two weeks that he was 
seeking to raise $1 million that he 
would use to “recoup” their losses.

The SEC says Tang was creating 
additional entities and accounts to 
“evade government intervention 
that would prevent his trading ac-
tivities.” He is alleged to have lost 
more than $500,000 in trading in 
U.S. accounts in recent weeks.

In addition to freezing assets 
controlled by Tang and those of 
his companies involved in the al-
leged scheme, the court froze assets 
of two more entities where Tang is 
alleged to have diverted investor 
funds.

Those entities, WinWin Capital 
Partners LP and Bluejay Invest-
ment LLC, control accounts con-
taining more than $750,000 of in-
vestor funds, and both were also 
under Tang’s control, the SEC 
said.

CAIRO (Reuters)—Egyptian 
authorities accused the Lebanese 
group Hezbollah, on Wednesday, 
of planning attacks inside Egypt, 
a development that could plunge 
Cairo's relations with the Shi'ite 
group's backer, Iran, to new lows.

The office of Egypt's public 
prosecutor said it was investigating 
accusations that Hezbollah had re-
cruited a 49-member cell with the 
aim of striking inside Egypt, a key 
U.S. ally in the Middle East.

Hezbollah angered Egypt ear-
lier this year by accusing Cairo of 
complicity with Israel in its siege of 
the Gaza Strip.

"The public prosecutor received 
a note from state security about in-
formation confirmed by question-
ing about Hezbollah leaders send-
ing some elements to the country 
to attract members to work with 
the organisation ... with the aim 
of carrying out acts of aggression 
inside the country," a statement by 
the public prosecutor said.

The statement said the group 
had been trying to monitor Egypt's 
Suez Canal, its border with the 
Gaza Strip, and tourist installa-
tions in the Sinai Peninsula and 
sending information back to 
Hezbollah.

It also said the group had been 
establishing links with criminal el-
ements to forge passports and set-
ting up businesses to cover for spy-
ing activities.

It gave no details of any attacks 
being planned, but accused Hez-
bollah of trying to spread Shi'ite 
ideology in Egypt.

Hamas and Hezbollah
A lawyer for Hezbollah said on 

Tuesday that about 50 men, includ-
ing Egyptians, Palestinians and 
Lebanese, had been brought in for 
questioning on Saturday on suspi-
cion of helping Hezbollah and the 
Palestinian militant group Hamas, 
which runs the Gaza Strip.

The Egyptian government is 

worried that public support for 
Hamas may boost the popularity 
of the Muslim Brotherhood, which 
has ideological and historical ties 
with the Palestinian group and is 
the strongest opposition group in 
Egypt.

Both Hamas and Hezbollah are 
supported by Iran, whose growing 
influence in the region has alarmed 
conservative Arab states, includ-
ing many in the oil-exporting Gulf 
region.

Hezbollah leader Hassan Nas-
rallah called in December for the 
Egyptian people and armed forces 
to compel their leaders to open 
Egypt's border with Gaza to lift the 
Israeli-imposed siege on the coastal 
strip.

Egypt said Nasrallah's call was 
an appeal for mutiny and accused 
Nasrallah of insulting the Egyptian 
people.

"This will add some fuel to the 
Egyptian-Iranian political confron-
tation," said Abdel-Monem Said, 

director of the Cairo-based Al-Ah-
ram Centre for Political and Strate-
gic Studies.

"If there is firm evidence, the 
people in the Gulf could take it se-
riously. If they (Hezbollah) try to 
branch into Egypt, that means the 
possibility in the much closer Gulf 
countries could be high."

Said said it would be feasible for 
Hezbollah to set up cells in Egypt, 
but members of the group could 
also be personal admirers of Nas-
rallah, whose opposition to Israel 
has made him a popular hero in the 
Arab world, rather than his agents.

Egypt is eager to show it is do-
ing all it can to stop money or aid 
reaching Hamas, which is at odds 
with Fatah, the rival movement that 
holds sway in the West Bank.

Mainly Sunni Muslim Egypt and 
Shi'ite Iran have not had full dip-
lomatic relations since Iran's 1979 
Islamic Revolution, when Iran cut 
ties after Sadat hosted the deposed 
shah in Cairo.

Cairo accuses Hezbollah of planning Egypt attacks

Chinese state media masked the 
truth about melamine in milk
By GARY FEUERBERG
Epoch Times Staff

The official news agency for the 
People’s Republic of China (PRC) 
printed a story last September about 
the safety of the melamine-contami-
nated milk which ChinaScope, a 
Chinese media watchdog group, says 
is highly misleading. The impression 
is given that a much respected U.S. 
regulatory agency, Food and Drug 
Administration (FDA), concludes 
from its laboratory tests that China’s 
melamine-contaminated milk is safe 
to drink.  

On Sept. 19, 2008, the Xinhua 
News Agency reported that the 
U.S. Food and Drug Administra-
tion (FDA) and the European Food 
Safety Authority (EFSA) had con-
ducted scientific evaluations on the 
safety margin for melamine (see 
article in Chinese: http://news.xin-
huanet.com/fortune/2008-09/19/con-
tent_10076583.htm).

This was at the time when reports 
on melamine-contaminated milk 
powder were mounting daily, and by 
late November, over 50,000 infants 
in China had been hospitalized, 
treated and discharged, according to 
China’s Health Ministry, and at least 
four were reported dead.

In its report, Xinhua quoted the 
Central People’s Government of the 
People’s Republic of China regard-
ing FDA testing of contaminated 
milk from China:

“According to medical experts, 
U.S. Food and Drug Administra-
tion (FDA), the European Food 
Safety Authority (EFSA), along with 
our own health authorities, had con-
ducted scientific evaluations on the 
safety margin for melamine. By the 
strictest testing standards, it is safe 
for an adult with an average weight 
of [132 pounds] to drink less than 
two liters of milk (or 8 bags, with 250 
ml per bag) with the above amount 
of melamine per day. To date there 
are no diagnosed cases of stones in 
urinary system due to drinking these 
milk products. [emphasis added].”

However, in response to an Ep-
och Times’ inquiry, FDA spokes-
woman Judy Leon said they have 
never published information on the 
safety margin of melamine. Instead, 
FDA released information warning 

U.S. consumers not to purchase any 
infant formula milk powder from 
China.

ChinaScope concluded that be-
cause the Chinese authorities have 
no credibility on food safety, Xinhua 
brought the FDA and EFSA into 
its story. By combining the results 
of three sources, one of which was 
the FDA, Xinhua was able to either 
give the impression that the FDA 
conducted tests on the safety levels 
of melamine or endorsed such tests, 
and supported the conclusion that 
melamine was not a hazard to one’s 
health.

Space story written before it happens
An instance cited by ChinaScope 

of a fabrication by the state-con-
trolled news agency occurred when 
Xinhua published, on Sept. 25, a de-
tailed news report about the success 
of its spacecraft orbiting in space, 
but dated Sept. 27, hours before the 
actual launch of the spacecraft.

On Sept. 27, Xinhua issued an 
apology stating it was an “opera-
tional mistake.” The news report 
titled, “An Exciting Night on the 
Pacific: Shenzhou VII Orbits 30 
Times” was attributed to reporters, 
Wu Denfeng, Mei Shixiong, and 
Wang Yushan. It vividly described 
how the astronauts received signals 

when the spacecraft was making its 
30th circular orbit. However, all was 
neatly written prior to the actual 
happenings.

Given the state monopoly in me-
dia reporting of events of national 
impact in China, ChinaScope says 
that one cannot but wonder how 
much truth there is in the State 
media.

“From events like the 1958 Great 
Leap Forward to the Cultural Revo-
lution, the 1989 Tiananmen Square 
Massacre to the persecution of 
Falun Gong starting in 1999, Xin-
hua has always been involved in fab-
ricating news. Fabricated news sto-
ries against Falun Gong by Xinhua 
written in 1999 are estimated to be 
in the thousands,” wrote the Epoch 
Times, Sept. 28.

Xinhua, the world’s largest news 
agency is more and more regularly 
cited as a credible source. Nearly one 
third of the news reports on China 
selected by Google News originate 
from the agency, and its head holds 
the rank of minister, according to 
Reporters Without Borders.

Founded by Mao Zedong, Xin-
hua adopted its current name in 
January 1937. According to Report-
ers Without Borders, hand-picked 
journalists produce reports for the 
Chinese media Xinhua that give the 
official point of view, and others, 
classified “internal reference,” for 
the country’s leaders.

“Xinhua remains at the heart of 
the censorship and disinformation 
system established by the Chinese 
Communist Party (CPP) since it 
took power in 1949,” said Reporters 
Without Borders in 2005.

ChinaScope (www.chinascope.
org) is a media research entity that 
gathers and translates Chinese-lan-
guage media reporting and documents 
that are generally inaccessible to the 
West. Its contents provide a window 
into the Chinese communist regime’s 
policy making, official attitudes, so-
cial developments, and changing per-
ceptions of the West, according to its 
website. The organization is based in 
the Washington, D.C. metropolitan 
area, and is owned by Global Com-
munications Association, Inc., an 
independent, nonpartisan, 501(c)3 
nonprofit organization.

A saleswoman places a label 
saying 'Does not contain 
melamine' onto packs of liquid 
milk for sale at a supermarket in 
Chengdu, China, September 26, 
2008, after at least 53,000 infants 
were poisoned by the industrial 
additive. Liu Jin/AFP/Getty Images

Iran charges former U.S. journalist with espionage
CONTINUED FROM FRONT P1

An investigating judge said that 
Saberi will stand trial by next week, 
AP reported.

Saberi is being detained in the 
city of Tehran in the notorious Evin 
Prison, which is often used for jailing 
political prisoners. According to the 
CPJ, at least two journalists have died 
at Evin Prison in the past six years 
under suspicious circumstances. 
Omidreza Mirsayafi, a blogger who 
was serving a 30-month sentence for 
insulting religious figures, died there 
this month. In 2003, Iranian-Cana-
dian photojournalist Zahra Kazemi 
died from a brain hemorrhage after 
being beaten in the prison.

Over 10,000 people internation-
ally have signed a CPJ petition of 
concern about Saberi's detention, 

which was presented to the Islamic 
Republic of Iran's Permanent Mis-
sion to the United Nations in New 
York. Her parents, Reza and Akiko 
Saberi, recently traveled from their 
home in North Dakota to see her in 
prison and found her pale and weak, 
but generally in good spirits.

The U.S. State Department has 
also sought Saberi’s release, includ-
ing pushing for consular contact 
with her. Secretary of State Hillary 
Clinton commented on her case in 
late March during a press conference 
in the Netherlands. 

Saberi’s arrest was first publicized 
by National Public Radio in the U.S. 
on March 1, following a phone call 
they had received from her father on 
Feb. 10. 

Her father, Reza Saberi, told Re-
porters Without Borders (RSF) 

that she stopped working formally 
as a journalist in 2006, and did not 
have access to news and informa-
tion because she did not have press 
accreditation

“Her writings were just personal 
notes and comments about cultural 
and literary subjects with a view to 
writing a book about Iran,” Sab-
eri’s father told RSF last month. He 
added that she had been studying 
Farsi and Iranian culture at a Tehran 
university.

According to RSF, it is a common 
practice for journalists and bloggers 
to be arbitrarily arrested and held in 
unknown locations in Iran. Blogger 
Hossein Derakhshan, for example, 
has been held in an unknown loca-
tion since 1 November, but his arrest 
was confirmed by the local judicial 
authority on Dec. 30.

Protesting students 
turn radical in France

In a file picture taken on Septmber 17, 2003, US-Iranian journalist Roxana Saberi takes footage in Tehran. 
BEHROUZ MEHRI/AFP/Getty Images

(Reuters) LONDON—Better 
equipped Somali pirates are ex-
pected to continue trying to hi-
jack vessels in the Indian Ocean 
as foreign naval patrols remained 
stretched in remote waters, shipping 
industry officials said on Tuesday.

Since Monday, pirates have 
seized a British-owned ship and a 
Taiwan-registered fishing boat after 
snatching three vessels last week-
end, marking a jump in the number 
of hijackings in the waters off So-
malia this year.

Over 25 percent of the world’s 
oil is estimated to pass through the 
Gulf of Aden and the Indian Ocean, 
which has heightened worries.

Pirates are increasingly shifting 
their focus to the eastern coast of 
Somalia away from the busy Gulf 
of Aden route after foreign navies 
deployed ships there to combat a 
wave of attacks last year, which has 
proven effective in that area.

“The situation outside the main 
corridor is difficult, challenging 
for people,” said Rob Lomas of 
Intercargo, an industry group rep-
resenting ship owners hauling dry 
commodities.

Peter Swift, managing director 
of the International Association 
of Independent Tanker Owners, 

said better weather in the area had 
contributed to the spate of recent 
attacks.   

“The incidents over the past 10 
days have ratcheted it up quite a lot,” 
said Swift, whose members own the 
majority of the world’s tanker fleet.

“While there are targets and a 
potential good return for pirates 
and while the weather holds, there 
is no reason to believe it will slow 
down,” he said.

Last year, heavily armed gangs 
from the lawless Horn of Africa 
nation hijacked dozens of vessels, 
taking hundreds of sailors hostage 
and earning millions of dollars in 
ransoms.

Roger Middleton, consultant re-
searcher with Britain’s Chatham 
House think tank, said that as the 
Gulf of Aden had become a more 
difficult place to operate, pirates 
had moved their operations further 
south out into the Indian Ocean 
where there was a sparser naval 
presence.

“They are better equipped than 
two or three years ago: they have 
GPS (navigation systems) and they 
have satellite phones and so they are 
able to operate in these quite enor-
mous distances,” he said.

Chatham House’s Middleton 

said navies lacked 
enough warships and 
the distances involved 
so far out into the In-
dian Ocean made it 
difficult for aircraft to 
carry out patrols.

“They don’t have 
enough capacity to 
provide cast iron se-
curity in the Gulf of 
Aden and they cer-
tainly don’t have an-
ywhere near enough 
capacity to start pro-
viding very limited 
support in the Indian 
Ocean,” he said.

“It is likely we will 
continue to see at-
tacks in the Indian 
Ocean,” he said.

The European 
Union, which launched anti-piracy 
patrols off Somalia in December, is 
among naval forces deployed.

Commenting on the recent spate 
of attacks off Somalia, a spokes-
man for the EU naval force said it 
had “lots of options open to us”, 
without giving further details.

“The key question we have how-
ever is by diverting assets are we go-
ing to compromise the good work 

that we are doing in other areas?,” 
he said.

Shipping officials said the attacks 
had so far not led to vessels being 
re-routed to avoid the area or any 
increase in insurance costs.

“This is an ongoing problem for 
insurers and for the shipping in-
dustry,” said Neil Smith, senior 
manager of underwriting at Lloyd’s 
Market Association in London.

Shippers Braced for Further Somali Hijackings

The German frigate, Rheinland-Pfalz, makes 
port at Kenya’s coastal city of Mombasa with 
nine Somali pirates captured by the German 
navy in the Gulf of Aden on March 10, 2009 on 
board. AFP/Getty Images


